Kohandage nõusolekueelistused

Kasutame küpsiseid, et aidata teil tõhusalt navigeerida ja teatud funktsioone täita. Üksikasjalikku teavet kõigi küpsiste kohta leiate allpool iga nõusolekukategooria alt. Küpsised, mis on liigitatud kui Vajalikud", salvestatakse teie brauserisse, kuna need on olulised saidi põhifunktsioonide võimaldamiseks.... 

Alati aktiivne

Vajalikud küpsised on veebisaidi põhifunktsioonide jaoks hädavajalikud ja ilma nendeta ei toimi veebisait ettenähtud viisil. Need küpsised ei salvesta isikuandmeid.

Ühtegi küpsist pole kuvada

Funktsionaalsed küpsised aitavad täita teatud funktsioone, näiteks jagada veebisaidi sisu sotsiaalmeedia platvormidel, koguda tagasisidet ja muid kolmanda osapoole funktsioone.

Ühtegi küpsist pole kuvada

Analüütilisi küpsiseid kasutatakse selleks, et mõista, kuidas külastajad veebilehega suhtlevad. Need küpsised aitavad anda teavet külastajate arvu, liikluse allika, jms kohta.

Ühtegi küpsist pole kuvada

Tulemuslikkuse küpsiseid kasutatakse veebisaidi peamiste tulemuslikkuse näitajate mõistmiseks ja analüüsimiseks, mis aitab külastajatele pakkuda paremat kasutuskogemust.

Ühtegi küpsist pole kuvada

Turundusega seotud küpsiseid kasutatakse selleks, et edastada külastajatele kohandatud reklaami vastavalt nende poolt eelnevalt külastatud lehekülgedele ja analüüsida reklaamikampaania tõhusust. 

Ühtegi küpsist pole kuvada

13, juuni 2019
Mis on SEO tähendus ehk mis on optimeerimine?

SEO on lühend inglisekeelsetest sõnadest Search Engine Optimization ehk siis otsingumootoritele optimeerimine.

Mis on SEO tähendus täpsemalt? SEO ehk kodulehe optimeerimine on kõige lihtsamini öelduna, kodulehe Googlele meeldivamaks tegemine, et ta reastaks su lehe oma otsingumootoris ettepoole.  64% inimestest kasutab soovitud toodete ja teenuste otsimiseks Google abi. Tänu sellele on võimalik saada ükskõik millisest maailmanurgast kõik teadmised. Otsitakse ka kõige lihtsamaid asju, nagu näiteks “kuidas teha pannkooke?”. Kunagi ennem ei ole olnud info meile nii kättesaadav kui praegu.

Samuti on see meeletu turunduskanal sest otsitakse muu hulgas tooteid ja teenuseid, mida tarbida. Kuna inimesed tahavad kõike kohe ja kiiresti, siis enamasti leitakse soovitud toode või teenus juba esimese 10 otsingutulemuse seast. Nimelt 99% inimesi ei vaevu edasi otsima. 

Kuna infot on internetis nii palju, siis otsingumootor peab kuidagi reastama saadud vasted. Selleks on olemas pea 300 erinevat moodust, millega on võimalik oma lehe positsiooni parandada Google otsingus. Seega tasub teha kodulehe tegemine koos SEO-ga.

Siinkohal võiks mainida mõnda soovitust, mille järgmisel tõusete otsingutulemustes.

1. Kindlasti ei tohi laadida ülesse suuremahulisi pildifaile, sest need muudavad lehe aeglasemaks. Lehe laadimiskiirus on üks kindlatest kriteeriumitest, mida Google jälgib ehk mida kiiremini laeb leht, seda ettepoole järjestab Google su veebilehe otsingutulemustes. Selle vastu aitavad programmid, mis vähendavad piltide mahulist suurust, kaotades ainult väikse osa kvaliteedist.

2. Suur osa on ka märksõnade lisamisel pealkirjadesse ja sisusse aga sellega ei tohi üle pingutada. Google saab aru kui teda tahetakse lollitada, karistuseks langetatakse sinu positsiooni Google otsingutulemustes. Samuti ära kasuta dubleeritud sisu!

3. Üks peamisi, mida Google hindab sinu lehel on aegade algusest sinu lehele viitavad lingid teistelt lehtedel. Google hindab muidugi nende lehtede väärtust. Mida suurem on nende lehtede autoriteetsuse skoor, kust sinu lehele viited tulevad, seda kõrgemale reastab Google ka sinu lehte.

4. Aastast 2015 hakkas Google ka suuremat tähelepanu pöörama, kuidas sinu leht näeb välja mobiilivaates. Kellel mobiilivaate jaoks lehed kohendamata, need peavad loovutama oma järjekorra koha neile, kes on jõudnud seda teha.

5. Kui kodulehe tegemise platvormi valides on oluline osa lehe välja tulemine Google otsingutulemustes siis tuleks vaadata WordPressi poole, millele ka meie oma tehtud kodulehed teeme. WordPressis on väga tõhusad lisamoodulid, mis aitavad SEO-d teha.

6. Oluline on ka, et sinu leht oleks turvaline ja sellel oleks HTTPS ehk SSL sertifikaat. Google on avaldanud, et kuvab enda otsingumootori tulemustes turvalised lehed eespool kui mitteturvalised.

7. Loomulikult üks võimalus on maksta Google adwordsi ja saada niimoodi esimeste sekka. Kuid sellisel juhul sinu veebilehe vasakusse nurka jäetakse väike märk nimega reklaam või ad, mis hirmutab 85% inimestest minema. Statistika näitab, et ainult 15% inimesi klikib lehtedele, millel on reklaami märk. Kuna tundub ju inimestele see kinni makstud ja mitte väga usaldusväärne. Enamus kerib edasi ja alustab soovitu otsimist lehtedel, millel pole reklaami märki. Siinkohal tasub mainida, et arvutites, millel on Adblocker, siis neis ei kuvatagi Adwordsi reklaame. Siin tulebki appi SEO, mille tegemine aitab saada orgaaniliselt ehk ilma Googlele maksmata esilehele esimeste sekka ja niimoodi jõuda soovitud inimesteni.

Lõpuks tuleks veel mainida, et Eestis ainult 20% kodulehtedest on otsingumootoritele optimeeritud. Kahjuks kogemus näitab, et paljud kodulehed ei tule isegi oma kodulehe nimega “googeldades” otsingus välja. Mis kasu on kodulehest kui inimesed ei jõua sinna? Oleks sama nagu pood keset metsa, kuhu ei näita ükski viit. SEO näol on tegemist veel üsna vähe tuntud aga seetõttu ühe tõhusaima turundusmeetodiga jõudmaks kliendini.

Meie oma teenuses, mitte ainult ei paku lihtsalt SEO teenust, vaid toome sinu toodet/teenust kõige iseloomustavamate märksõnadega kodulehe Google otsingu esilehel välja!